Waarom we doen wat we doen
Onze overtuiging is dat de ontwikkeling van kinderen begint bij het investeren in leerkrachten!
Het is onze missie de leerkracht optimaal te laten ontwikkelen, zodat hij sterk staat in de groep en zich kan profileren binnen het team!
Na jaren met heel veel plezier (samen) een klas gedraaid te hebben, weten wij hoe leuk, divers en dankbaar het onderwijs is. Je kent allemaal het gevoel wel: alle inzet wordt beloond, want het werkt met die ene leerling, die moeilijke les of die pittige groep! Tegelijkertijd is de realiteit weerbarstig. Geen dag is hetzelfde en de waan overheerst al snel. Hoe kan je je dan als school en teamlid blijven ontwikkelen?
- Zet de leerkracht centraal! Precies, zet de leerkracht centraal en zorg dat die vanuit regie en zelfvertrouwen de juiste keuzes kan maken! Dan ervaar je meer plezier en grip, waardoor je ook de grote uitdagingen beter het hoofd kan bieden. Wij geloven dat investeren in de leerkracht ertoe leidt dat heel veel kinderen profiteren van goed onderwijs…en dat willen we allemaal!
- Wees een bewust sterk team! Wij komen vaak op scholen waar heel hard gewerkt wordt, maar niet meer écht samen. Werkdruk, doen wat je denkt dat goed is of dat eigen paadjes ontstaan zijn dan logische gevolgen. Wij geloven in de kracht van samenwerking en gedeeld leiderschap! Dat kan alleen als er een duidelijke focus is, waarbij iedereen zich bewust is van zijn talenten, verantwoordelijkheden en expertise én de invloed die dat kan hebben op de samenwerking. Wij zien de kansen en maken teams graag bewust van het potentieel dat binnen handbereik ligt.
Wie zijn wij
Wij zijn 2xdenken, een organisatie gericht op de ondersteuning en professionalisering van leerkrachten in het basisonderwijs. 2xdenken is opgericht door Jorieke Troost en Christine van Baar, twee ervaren leerkrachten die naast praktijkervaring in de klas over de nodige extra bagage beschikken.
Jorieke Troost
10 jaar ervaring als leerkracht
Brede ervaring met passend onderwijs
Masteropleiding SEN (Special Educational Needs)
Ervaren met IB-taken
Gedragscoach (groepsdynamiek, individuele leerlingen)
Coach in begeleiding van MT, directie, leerkrachten
Groepstrainer
Christine van Baar
4 jaar ervaring als leerkracht
Brede ervaring met passend onderwijs
Universitaire opleiding communicatiewetenschappen
Coach, trainer, adviseur in het onderwijs en bedrijfsleven
Ervaring met Assessment Centers en Competentiemanagement
Lid van de landelijke klachtencommissie (GCBO)
Hoe kunnen we jullie verder helpen of ondersteunen?
Ben je nieuwsgierig naar onze aanpak of heb je een concreet vraagstuk, we horen het graag!